Sista avsnittet av Klonkrigen

05/04/2020

De här senaste avsnitten har varit så magiska att tårarna runnit. Det sista avsnittet släpptes idag och var välgjord. Att få Darth Vader scenen på slutet var en extra belöning.

Men att se Rex så berörd över att behöva slå ner sina egna mannar, sina bröder, var sorgligt. Rex interaktion med Ashoka i de här avsnitten är så vacker och de två har växt varandra nära under de år kriget rasat i galaxen. Nu är kriget slut, order 66 aktiverad och allt har ändrats. Alla band mellan kloner och Jedi klips av och Jediriddarnas storhetstid går mot sitt slut. Sithernas och förtryckets skugga reser sig över galaxen och det finns inte längre Jediorder att upprätthålla en rättvisa.


Att höra och se scenerna från "Revanage of the Sith" i de här avsnitten bli invända på et naturligt sätt är underbart. Det finns i ärlighetens namn inget att klaga på utan efter att serien lades ner 2012 och återupptogs det här året för en sista säsong är det här en värdig final. 

Det kommer kännas tomt utan Klonkrigen nu. Serien har varit en naturlig del av min barndom och tonår att när jag nu rör mig mot vuxenlivet kommer jag alltid att bära med mig dessa minnen med mig. Åtminstone så kan vi se om alla avsnitt när vi vill på Disney Plus. Tror att jag ska köpa de säsonger som finns tillgänglig på svenska på tradera dessutom.

 Kära vänner ha en fin Star Wars dag och vi syns i nästa blogginlägg. Tills dess må kraften vara med er! Alltid.

© 2020 StarWarspalatset. All rights reserved.
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started